Koronavirüs Döneminde Diş Sağlığı

Antlara Dental'de Covid-19 Önlemleri

İlk olarak 2019'da Çin'de teşhis edilen korona virüs hastalığı, diğer adıyla COVID-19, kısa bir süre içinde dünya genelinde pandemik hale geldi. Bu virüsün solunum yoluyla bulaştığını unutmamak ve gereken kişisel hijyenimize dikkat etmemiz gerekmektedir.

Kliniğimize ağız sağlığı sorunları olan hastalarımız girmeden önce maske takmalarını ve galoşlarını giymelerini ardından dezenfektan kullanmalarını rica ediyoruz.

Resepsiyondaki çalışma arkadaşlarımız gelen hastalarımızın ateş ölçer yardımıyla ateşlerini ölçüp normal vücut ısısında olduklarına emin olduktan sonra randevu saatinde muayeneye alıyoruz.

Koronavirüs (Covid-19) Döneminde Diş Tedavi Başvurusu ve Randevusu Antalya

Kliniğimize gelen hastalarımızı bekletmemek adına randevu saatinde kliniğimizde olmalarına özen göstermelerini belirtiyoruz. X ray i yeni alınacak olan hastalarımız için tek kullanımlık malzemeler kullanılıyor. Uygulamadan sonra asistan tarafından x ray makinesi detaylı bir şekilde steril ediliyor.

Muayeneye gelen hasta ile sosyal mesafeye dikkat ederek önce hastanın şikayetini detaylı bir şekilde öğreniyorum. Tek kullanımlık maske, siperlik ve eldiven takarak tedaviye hazırlanıyoruz. Bu kısımda biz diş hekimlerinin de tedaviye başlamadan önce alması gereken önlemlerimiz var.

Hastamızdan sıçrayacak tükürük ve kana karşı yüksek hacimli tükürük emiciler en büyük kurtarıcımız oluyor. Tek kullanımlık antimikrobiyal ağız durulaması çapraz enfeksiyonu engellemede önemli rol oynamakta.

Hastanın tedavisi bittikten sonra maske, önlük ve gözlük çıkarılarak el ve yüz detaylı bir şekilde yıkanıyor. Bir diğer hasta muayenesi almadan önce kullanılan aletlerin ve hastanın temas ettiği tüm yüzeyler düzenli olarak dezenfekte edildikten ve klinik havalandırıldıktan sonra yeni hastayı muayenehaneye kabul ediyoruz. Kliniklerimiz günlük düzenli olarak ozonlanmaktadır.

Biz ne kadar kliniğimizde x ray alırken muayene öncesi muayene zamanı ve sonrasında gerek hastalar için gerek kendimiz için dikkatli ve özenli davranıyorsak da hastalarımızdan da özen göstermelerini istiyoruz. Diş hekimi randevularınıza bekleme salonunda birikme olmaması için vaktinde gelmenizi, ellerinizi sık sık yıkamanızı, diğer durumlarda varsa dezenfektanlarınızı kullanmanızı öneriyorum.

Bu dönemde diş tedavilerinin yapılmasında herhangi bir risk ya da engel yoktur. Diş tedavilerini aksatmak ileride sizlere daha büyük sorunlara sebep olabilir.

Ağız gargaralarının ve tuzlu suyun bu dönemde önemini soran birçok hastam ile karşılaşıyorum. Gargaralar ve tuzlu su ağızdaki bulaşıcılıkları azaltmakta özellikle virüsü alıp hasta olmuş insanlarda boğazdaki ağrıyı ve o bölgedeki sorunu hafifletmeye yaradığı için kullanımı tercih ediliyor. Bizler diş hekimleri olarak, gargaraları sıkça kullanıyor ve hastalarımıza tavsiye ediyoruz.

Ağız ve diş sağlığının genel vücut sağlığına etkileri araştırmalar sonucunda ortaya konulmuştur. Dişlerimizi günlük düzenli fırçalamaya özen göstermeliyiz. Ağız hijyeninin sağlanması için günde 2 defa diş fırçalanmasını öneriyorum, dişlerinizin ara yüzlerini temizleyebilmek için diş ipi ve ara yüz fırçası da kullanabilirsiniz.

Tokalaşmayı unuttuğumuz şu günlerde, temastan uzak durarak bu günlerden çıkacağız. Sağlıklı günlerde yeniden buluşmak dileğiyle…